Cum se îmbracă un sari?

A îmbrăca un sari este o artă. El se îmbracă și se poartă diferit în funcție de zonele Indiei. Astăzi, un bun prieten din India, Raj mi-a trimis pe Facebook un mesaj în care mă învăța cum să îmbrac un sari și profitând de ocazie l-am întrebat și despre legenda acestei piese vestimentare de poveste.

Legenda

Într-o zi, frumoasa Draupadi, disputată la un duel, a fost câștigată de tabăra adversă. Krishna, un zeu hindus, a promis că o să-i protejeze virtutea şi, de aceea, în momentul în care câştigătorii duelului au vrut să se înfrupte din trofeul obţinut, nu au reuşit decât să apuce un colţ din materialul diafan care o acoperea pe frumoasa Draupadi. Cuceritorii au continuat „lupta” lor cu materialul, dar totul era în zadar. Si astfel Krishna a păstrat virtutea fetei.

Cum se îmbracă un sari?

1. Îmbracă bluza și fusta tradițională, care stă la baza oricărui sari.

2. Începând de la baza buricului, ia un colț al materialului și bagă-l în fustă în partea stângă, apoi înconjoară corpul cu materialul spre stânga. Asigură-te că în partea de jos tivul atinge pământul.

3. Ia celălalt capăt al materialului și încearcă să faci între 7 și 10 pliuri strânse, astfel încât să se încadreze uniform.

4. Înconjoară-ți corpul încă o dată cu materialul de la stânga la dreapta. Adu restul până sub brațul drept și pune-l peste brațul stâng, astfel încât marginea materialului să ajungă la nivelul genunchiului.

5. Materialului rămas la fustă îi faci cu ajutorul degetelor, la o lățime de 5 cm, câteva falduri drepte și îl bagi în fustă, în față sub buric.

6. Apoi desfaci materialul de pe umăr, astfel încât să acopere tot brațul.

7. Pune un ac mic oriunde ai nevoie de mai multă siguranță.

Spor doamnelor și domnișoarelor!

About Loredana Fîntînă

Actress in my own life...
This entry was posted in Hindi Style and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

123 Responses to Cum se îmbracă un sari?

  1. Confuzius says:

    Frumos. Asociez o femeie pe care o vad purtand astfel de imbracaminte cu gratia. Mie nu cred ca mi-ar sta bine :P, dar e o imbracaminte frumoasa, eleganta chiar as zice.

  2. Dayana says:

    Eu chiar am vizitata india in una dintre calatoriile mele .Am stat acolo 2 luni si am avut placerea de a colinda tara si de a purta minunatul sari.

  3. gabriela says:

    si cum a fost dyana ?

  4. gabriela says:

    voua care sari va plac ?

  5. gabriela says:

    mie cel rosu ?

  6. gabriela says:

    vai nici acuma nu am putut sa mi fac un sari ?

  7. gabriela says:

    voi putety sa vil faceti ?

    • Un saree necesita un material bun, indemanare si rabdare. Eu nu am incercat niciodata sa fac, dar am auzit ca sunt fete care isi fac singure. :)

      • Ioana says:

        Vreau sa va spun ca mi-am facut si eu un saree mov.Desi nu este original din India si nu am fusta si bluza speciala eu il port cu drag.V-am spus acest lucru pentru ca am vazut ca ati spus faptul ca unele persoane isi fac singure saree-uri.Vreau si sa va multumesc pentru faptul ca daca nu ma uitam pe site-ul dumneavoastra nu as fi stiut cum sa il imbrac.Va felicit pentru acest site minunat si util si va doresc mult succes in continuare.

      • Ioana, ma bucur sa citesc asta! Felicitari! Cred ca este foarte frumos, movul este culoarea mea preferata. Multumesc pentru cuvintele frumoase! Daca ai cont de Facebook, te astept pe pagina oficiala a acestui blog (o gasesti in dreapta sus) si poate ne postezi si cateva poze cu saree-ul.

  8. Laura says:

    Buna ziua. Am primit un sari, insa partea de sus ii lipseste si mi s-a spus ca bluza se coase separat. Credeti ca as putea avea incredere intr-o croitoreasa sa-mi construiasca partea de sus?

    • Buna Laura. Intr-adevar de multe ori atunci cand achizitionezi un saree, il primesti fara bulza de sus. Da, o croitoreasa priceputa, poate sa ti-o creeze. Exista si magazine unde se pot comanda, desi luate separat costa putin mai mult. Magazinul Revaaz vinde astfel de bluze la 120 de lei. :)

      • Laura says:

        Multumesc mult pentru raspuns.
        Cu partea de sus nu cred ca voi avea mari probleme, insa cu purtatul v-a fi mai greu, in primul rand pentru ca nu prea ma pricep sa il pun. Ce doresc sa va intreb este daca nu cumva aveti ceva cunostinte in Oradea care se pricep si care ar fi dispuse sa ma invete?

        Inca o intrebare as mai avea. Este neaparat sa port si o fusta pe sub sari? Daca este prins bine, exista vreo posibilitate sa alunece?

      • Laura, saree-ul se poarta diferit in functie de zona Indiei. Un saree este compus din bluza/corset, pallu si jupa. Din pacate nu am cunostinte in Oradea, care sa te poata ajuta. Eu iti propun, sa cauti pe youtube filmulete care te invata (how to wear a saree) si te pui in fata unei oglinzi si incerci pana iti iese. Acea fusta pe sub saree are rostul ei, pentru a nu se vedea nimic pe sub, pentru a fixa saree-ul, pentru ca materialul se pliaza pe fusta si apoi se baga in fata, sub buric. Saree-ul nu aluneca daca este bine fixat, dar unde crezi ca nu ai siguranta, prinde-l cu niste ace.

        O zi minunata! Te astept cu intrebari ori de cate ori ai nelamuriri. Daca ai cont de facebook sau twitter, te astept cu drag si acolo.

  9. Laura says:

    Revin cu completari. Acum am observat din imagini care este rostul fustei. Insa tot ma intreb daca nu cumva se poate renunta la ea in asa fel incat sa nu alunge sari-ul :D

    • Laura poti sa incerci, dar nu stiu daca saree-ul va mai fi atat de spectaculos. Oricum iti promit ca in zilele urmatoare, o sa revin cu un articol mai elaborat despre purtarea saree-ului. Omul cat traieste invata, asa ca si eu ma adaptez cerintelor cititorilor! O zi superba! :*

  10. Laura says:

    Va multumesc mult pentru raspunsuri. Faceti o treaba minunata cu blog-ul. Mult succes in continuare!

  11. diana ionce says:

    eu am saree-ul, l-am primit dar fara bluza si l-as face la o croitoreasa dar nu stiu din ce material ar fi cel mai indicat. m-ati putea ajuta? si cum trebuie facut, adica, pana deasupra buriculu? Multumesc

    • Buna Diana. Exista multe modele de bluzite pentru saree. Cred ca o poti face din orice material, sa fie culoarea saree-ului sau culoarea paietelor de pe saree. Poate sa fie pana sub sani, in forma de sutien, sau mai lunga pana deasupa buricului si cu spatele gol. Ca sa iti faci o idee cauta pe google: “saree blouse”

  12. isabela says:

    de unde pot face rost de un saree complet? eu stau in ploiesty jud. prahova si mai demult am gasit un magazin cu haine indiene dar nu am mai fost pe acolo demult si nu cred ca mai exista acel magazin ma putety ajuta?

  13. isabela says:

    aaa….am vrut sa te intreb ceva tu te uity la serialul ala dupa national tv. care se numeste culoarea fericirii?
    e tare rasi in plus se termina urat ca am vazut pe net ca moare sadhna si sotul lui rangini ranveer tu ce cezi despre acest serial dak nu l-ai uramrit pana akum sa styy ca incepe in fiecare seara la ora 19:15
    dar trb. uramrit de la inceput ,iar dupa ce te uity zi-mi parerea tahh,da?

  14. didi says:

    sunt din galati si as vrea sa-mi cumpar un sari .stiti unde pot gasi.

  15. didi says:

    mersi oricum pentru raspunsuri. credeam ca sunt singura care are o simpatie fata de india.
    faci o treaba minunata cu blogul asta

  16. isabela says:

    imi poty explica ce insemna mangalsutra?

  17. cristina says:

    eu sunt din husi unde pot gasi un sari rosu?

  18. cristina says:

    ma poti ajuta

  19. denisa says:

    eu sunt din oradea si iubesc foarte tare cultura indiana am avut ocazia sa imbrac un saree dar imi doaresc din tot sufletul sa imi pot achizitiona si eu unul. laura te pot ajuta daca vrei trimitemi un ms pe id denisa_ciorba17

  20. Aida says:

    Buna din nou.Si eu ma uit la Culoarea Fericirii(titlu original “Sapna Babul Ka…Bidaai”) si intr-adevar e trist…Dar e foarte frumos facut, poate te vei uita o singura data din curiozitate pentru ca e povestea celor doua surori, Sadhna si Ragini si toti avem cate ceva de invatat din ea… Apropo, poti sa imi spui te rog ce inseamna Dil Janiya Mere Dil Janiya(e o melodie f frumoasa, melodia Salekh, te lamuresti daca vrei pe net)

  21. victoria says:

    imi putety spune si mie unde gasesc in ploiesty jud. prahova un magazin cu bratari indiene ,de fapt toate culorile?

  22. andra says:

    buna si fetele crestine pot purta sariu-ri ……..multumesc

  23. andra says:

    cam de cat ar trebui sa fie materialulu unui sari????????????………………………………eu am auzit ca de patru metri

  24. NYKOLETA says:

    TARE SAIT IUBESC INDIA SI AM INCERCAT SA AMI FAC UN SAREE DAR NU PREA MI-A IESIT CU IMBRACATUL

  25. andra says:

    va multumesc]

  26. am eu spre vanzare saree si salwar kameez dar si bijuterii ma gasitzi pe id simonadct

  27. ragini says:

    eu sunt din india si nu este asa usor cum pare mam mutat in romania acum1 an di cei din romania s imbraca frumos dar tot in india este mai frumos mai ales cand joci impreuna cu marii actori urmaritima in serialul triunghiul iubirii 2 multumesc..

  28. crina says:

    foarte frumos am facut si eu un sari si mi-a iesit imi place

  29. madalina says:

    cum te numesi in fi????????????/

  30. Ankita says:

    din ce material pot confectiona un saree?

  31. madalina says:

    cum se numeste in film ragini??iar in botosani sunt magazine indiene

  32. madalina says:

    buna sunt mada si vreau sa stiu din ce se face henna.si cum se numeste ragini in filmul triunghiul iubirii 2

  33. madalina says:

    Multumesc pentru raspuns dardin ce planta se gaseste la noi?

  34. Ankita says:

    Stiti vre-un magazin in galati in care se vand sariuri?

  35. madalina says:

    Multumesc foarte tare faci o treaba buna cu acest sait esti o scumpa dar totusi mai am o intrebare unde pot gasi material pt sari???:-(

  36. madalina says:

    Multumesc foarte mult ca mai ajutat ma uit in fiecare zi pe saitul tau la revedere!!

  37. denisa says:

    voi aveti sari?
    ati fost in india?
    cum este acolo ?
    cati ani aveti?
    va rog sa imi raspundeti la toate intrebarile

  38. denisa says:

    vreau si eu sa stiu cum o cheama pe ragini si pe sadhna?

  39. Anna Anyta says:

    buna sunt din Deva judetul Hunedoara,nu stiti exista vre-un magazin indian?daca aveti vr-eun raspuns contactati-ma la Id de mess:pufy_hamsy99

  40. micasirena says:

    ador sariurile mias dori si eu macar unul

  41. serina says:

    care este marimea la ari si ce fel de materie trebuie cit de lung

  42. Irina says:

    Buna.Sti daca exista vre-un magazin in bucuresti in care se vand sariuri?Imi place ft mult sit-ul.

  43. manolea anca madalina says:

    e tare mie imi plac sariile roz cu dantela argintie sisarii mov movul este culoarea mea preferata si rozul

  44. bya1812 says:

    buna loredana,eu sunt din oradea si iubesc foarte mult sariurile , imi poti spune te rog un magazin de unde pot face rost

    • Buna Bya, eu stiu doar un magazin online Rvaaz se numeste, poti cauta pagina lor de fb si este si un banner al lor pe pagina home a blogului meu sau poti adauga acest id de mess revaazrevaaz.

      • Corbu says:

        am si eu o intrebare la sari sunt doua esarfe adica una la sold si una care se pune pe umar … si la sfarsit cand se face cret jos nu inteleg cum face …

      • Buna Corbu, este un singur material lung de 7 m poate sa aibe si mai mult. Iei un colt din material il bagi in jupa, te inconjori o data si apoi iei de unde ai ramas si faci pe degete cam 7-8 pliuri si le bagi in fata in jupa, apoi iei celalt colt al materialului si il dai peste umar, dupa tine. analizeaza mai bine clipul sau cauta in youtube. :)

  45. bya1812 says:

    ok multumesc!imi poti da te rog id-ul tau de messenger?

  46. bya1812 says:

    Loredana ,tu din ce judet esti?,Si vreau sa te intreb daca nu stii numarul dé telefon a lui alex velea sau nu cumva il cunosti? pt ca mi-as dorii mult sa-l cunosc!!!!

  47. bya1812 says:

    ok, pacat,dar totusi mersi!

  48. Myha82 says:

    Buna cine poate sa imi trimita si mie un sari va rog frumos? Adresa mea este: strada Sarateni , nr.73 , Ianca, judetul Braila. Ma gasiti si pe mess pe id-ul d_danna98.

  49. teodora says:

    am un sari care l-am comandat de pe internet fara sa ma uit la marime si acum imi este mare.ma intrebam daca il pot scurtaca sa imi vina bine.

  50. salut , te rog spune-mi daca pot sa gasesc Ticka masala si unde ?! multumesc

  51. buna tutoror. in noiembrie baiatul meu implineste un an si la petrecerea de mot vreau sa organizam un bal mascat. E singura sansa pt mine de a ma imbraca intr-un saree.tinand cont ca eu organizez petrecerea , nu prea imi permit financiar sa cumpar un saree(doar pt o zi). va rog mult, poate sa imi imprumute cineva o costumatie??? chiar si contracost. astept raspuns. va multumesc mult

  52. Sabina says:

    buna sunt sabina si am 13 ani sunt pasionata de traditia indiana de la 9 ani si asta ma face mereu fericita am incercat sa scriu ca indienii dar nu am reusit dar imi plac foarte mult sariurile lor si bijuteriile tare mi-as dori sa-mi pot confectiona una ma puteti ajuta va rog????facebook-ul meu este sabini saby

  53. maryhindygirl says:

    fetelor dupa ce mam chinuit 2 ore am imbotit 6 cesafuri si 2 perdele mia iesiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit mia zis sotul ca de reusesc imi va cumpara 3 sariuri de care vreau chiar de la producatori,uratimi noroc saptamana viitoare pleaca im mumbai uraaaaaaaaaaaaa

  54. vioricabordeanu says:

    imi doresc doar sa imbrac un sari dar ,nu am sanse .imi place nespus de mult traditiile indiene .as vrea o data in viata sa vad un loc din india. :)

  55. Anca Mates says:

    Super imi place aceasta imbracaminet de unde as pute cumpara un sari ?

  56. Ana says:

    nu stiti de pe ce sait pot sa-mi cumpar un sari?

  57. CRIS says:

    imi place india desi nu am fost acolo doar din poze am vazut oameni si locuri de acolo.ma uit si la filme si seriale indiene sunt soooper mi-as dori sa merg acolo,chiar si limba e soper dragutza

  58. alondra says:

    as vrea sa-mi fac si eu un sari ,imi plac mult si india ai vrea sa o vizitez de rog ajutama si dami sfaturi despre sarii imi doresc mult cu drag alondra

  59. antonescu sofica says:

    imi place sari si ma uit la filme indiene

Lasă un răspuns

